Konsertti Salon kirkossa

pianisti ja viulisti soittimineen

Salon kirkko

Salon kirkossa konsertoivat alttoviulisti Harri Sippel ja pianisti Anni Collan.

Konsertti alkaa J.N. Hummelin sonaatilla ja päättyy Brahmsin aikalaisen J. Röntgenin sonaatilla. Välissä kuullaan Dirk Brossén Black, White and in Between. Brossé on belgialainen kapellimestari ja säveltäjä. Hänen musiikkinsa on luokiteltavissa klassisen ja elokuvatyyppisen musiikin välimaastoon.

Harri Sippel on opiskellut alttoviulunsoittoa Turun konservatoriossa ja Sibelius-Akatemiassa, jossa suoritti musiikin maisterin tutkinnon 1987. Hän on täydentänyt opintojaan Tukholmassa opettajanaan Björn Sjögren sekä kamarimuusikkona Lontoossa Alberni-kvartetin ja Howard Davisin johdolla sekä osallistunut mm. Rainer Moogin, Gerard Caussén ja Amadeus-jousikvartetin mestarikursseille. Harri Sippel on esiintynyt alttoviulusolistina, laajasti kamarimuusikkona ja omin resitaalikonsertein.
Aboa-kvartetin altistina hän on konsertoinut mm. Lontoossa, Cambridgessä, Bratislavassa ja Pietarissa sekä laajasti kotimaassa. Vuodesta 2000 lähtien hän on opettanut alttoviulunsoittoa Turun ammattikorkeakoulussa, jossa hänen toimenkuvaansa alttoviulunsoiton opetuksen lisäksi kuuluvat myös instrumenttipedagogiikka ja kamarimusiikki.

Anni Collan on musiikin maisteri ja pianopedagogi. Vuonna 2014 hän valmistui parhain arvosanoin prof. Henri Sigfridssonin luokalta Essenin Folkwang-yliopistosta sekä 2015 Sibelius-Akatemiasta opettajinaan Hui-Ying Liu-Tawaststjerna ja Paavali Jumppanen. Anni sijoittui kolmanneksi Jyväskylän kansallisessa pianokilpailussa 2014 ja hänet on palkittu Sibelius-Akatemian sisäisessä Helmi Vesa -kilpailussa useasti. Vuonna 2015 hän sai toisenpalkinnon kansainvälisessä pianokilpailussa Orihuelassa, Espanjassa. Anni on esiintynyt Jyväskylä Sinfonian, Sigyn Sinfoniettan, Joutsenon Taidekesän ja muiden festivaaliorkestereiden solistina Suomessa ja Baltiassa. Vuonna 2014 hän oli Leipzigin Mendelssohn-akatemian stipendiaatti ja samana vuonna hänelle myönnettiin ProMusica -säätiön tunnustusapuraha. Tänä lukuvuonna Anni aloittaa pianonsoiton tuntiopettajana Kuopion konservatoriossa sekä toimii lehtorin sijaisena Savonia-ammattikorkeakoulussa.

Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 10 €

Salo-Uskela